kształcimy profesjonalistów
- Osoby z niepełnosprawnościami
- projekty
- kształcimy profesjonalistów

„Kształcimy profesjonalistów – kompleksowy program kształcenia skierowany do studentów, absolwentów oraz studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Gdańskiego”
Projekt realizowany w partnerstwie z Uniwersytetem Gdańskim obejmował szeroki pakiet szkoleń, indywidualny coaching i elastyczny program stażów. Skierowany do konkretnej grupy odbiorców – studentów z niepełnoprawnością z Uniwersytetu Gdańskiego – stanowił odpowiedź na ich potrzeby: chęć rozwoju, ukierunkowania kariery i pogodzenia studiów z innymi obowiązkami.
kwota z umowy partnerskiej z Uniwersytetem Gdańskim: 105 9974,95 zł
czas realizacji projektu: od 01.01.2011 roku do 30.09.2013 roku
liczba uczestników w projekcie: 50
liczba edycji w ramach projektu: 5 (5 edycji po 10 osób)
adresaci projektu: studenci Uniwersytetu Gdańskiego posiadający status osoby z niepełnosprawnością
Formy wsparcia
- szkolenie pt. „Kształtowanie własnej postawy w środowisku pracy” – dla 50 uczestników z niepełnosprawnością (w 5 edycjach po 10 osób), trwające każdorazowo 120 godzin szkoleniowych,
- coaching – Indywidualny proces szkoleniowy trwający dla każdego z uczestników 20 godzin szkoleniowych połączony z diagnozą potencjału każdego z uczestników,
- płatne staże dla uczestników w wymiarze 150 godz.
Efekty
- Dzięki realizacji projektu pracę na stanowiskach zgodnych z kompetencjami podjęły 32 osoby z niepełnosprawnością, co oznacza wskaźnik zatrudnienia na poziomie 65 proc.
- Każdy z uczestników projektu skorzystał z 20 godzin wsparcia indywidualnego.
- Uczestnicy wzięli udział w 120 godzinach szkoleń. Obejmowały one 10 modułów tematycznych.
- Wszyscy beneficjenci w trakcie projektu przeszli przez Indywidualny Proces Szkoleniowy i opracowali indywidualną ścieżkę rozwoju zawodowego zgodną ze swoim potencjałem, zyskali własny profil kompetencyjny oraz odbyli staże w firmach powiązanych lub współpracujących z Grupą ERGO Hestia.
- W realizację projektu zaangażowało się 12 trenerów.
Opinie
W tym roku skończyłam studia licencjackie i stanęłam przed wyborem dalszej drogi życiowej. Nie był to wybór łatwy. Ogromny wpływ na podjętą przeze mnie decyzję miał udział w projekcie «Kształcimy profesjonalistów kompleksowy program kształcenia skierowany do studentów, absolwentów oraz studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Gdańskiego», który bardzo zmienił moje życie. Projekt kończył się stażem, na którego wybór mieliśmy wpływ i który został zorganizowany zgodnie z naszymi preferencjami, co było genialnym pomysłem ze strony organizatorów. Co dałby mi staż w przedsiębiorstwie, którego profil działalności nie pokrywa się z kierunkiem moich studiów albo tym, w przyszłości co chciałabym robić?
Dzięki pomocy Fundacji Integralia miałam możliwość pracy w ogromnej firmie międzynarodowej. To doświadczenie pozwoliło mi wykorzystać w praktyce wiedzę zdobytą podczas studiów. Staż pozwolił mi uwierzyć w siebie. Uwierzyłam, że u początku swojej kariery zawodowej, w dodatku będąc osobą niepełnosprawną, jestem w stanie odnaleźć się w wielkim świecie biznesu. Nie żałuję decyzji o uczestnictwie w tym projekcie, którą podjęłam ponad pół roku temu. Mimo że staż w ramach projektu zakończył się, przedsiębiorstwo doceniło moje zaangażowanie i zechciało kontynuować ze mną współpracę. Teraz rozpoczynam studia magisterskie, jednocześnie pracując. Zdobywam więc doświadczenie, a to na dzisiejszym rynku pracy najbardziej się liczy.
Uważam, że projekt należy ocenić bardzo pozytywnie. Wydaje mi się, że wiele z niego wyniosłem. Co uważam za najcenniejsze? Na pewno to, że wzrosła moja pewność siebie. Już kilka razy przydało mi się to w życiowych sytuacjach. Trenerzy pomogli mi w «wydobyciu» moich mocnych stron, w uświadomieniu sobie, jakimi pozytywnymi cechami dysponuję, a co mógłbym poprawić. Poza tym przekonałem się, że warto udzielać się i zabierać głos w grupie. Kolejna ważna rzecz – wiedza teoretyczna, którą będę mógł wykorzystać w praktyce podczas stażu i w przyszłej pracy. Poznałem wiele «trików» stosowanych między innymi przez osoby odpowiedzialne za rekrutację.
Jestem zadowolony i optymistycznie patrzę w przyszłość. Dzięki mojemu coachowi odkryłem, co chciałbym robić w przyszłości i wcale nie jest to związane z moim kierunkiem studiów. Dzięki temu projektowi i ludziom w niego zaangażowanym, można sprawdzić i zobaczyć, co tak naprawdę nas interesuje i co chcielibyśmy robić w przyszłości.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Działania 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałania 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.
